Ilmoittautuminen näyttelyyn

Kissan tai kissojen ilmoittaminen näyttelyyn

1. Mene Omakissa-palvelun pääsivulle https://omakissa.kissaliitto.fi/ ja kirjaudu sisään Omakissa-tunnuksillasi.

2. Siirry Näyttelyt-välilehdelle ja klikkaa sen näyttelyn nimeä, johon haluat kissan ilmoittaa. Huomaa että saman järjestäjän peräkkäisten päivien näyttelyihin ilmoittaudutaan kumpaankin erikseen.

3. Näyttelyn Perustiedot-välilehdellä kerrotaan näyttelyn perustietoja mm. tärkeät kellonajat ja yhteystiedot. Tuomarit-välilehdellä näkyy näyttelyssä arvostelevat tuomarit.

4. Klikkaamalla alareunassa olevaa Ilmoita kissa -painiketta, pääset ilmoittamaan kissan näyttelyyn.
    nayttelyt_4

5. Näet näytöllä ensin omat tietosi. Valitse ilmoitettava kissa alasvetovalikosta.

Kissasta näytetään lomakkeella perustiedot sekä kaikkien omistajien nimi ja jäsenyyden tila. Kaikkien omistajien jäsenyys tulee olla voimassa (nimen perässä on vihreä pallo), jotta kissa voi osallistua näyttelyyn. Oman jäsenyytesi voimassaolon voit todentaa omien yhteystietojesi perästä. (jäsenyhdistyksen/-yhdistyksien nimet lukee viimeisenä. Mikäli yhdistyksen nimeä ei mainita, ei sinulle ole voimassa olevaa jäsenyyttä.)

6. Näyttelyluokka päätellään kissan tiedoista, mutta se kannattaa tarkistaa ja muuttaa tarvittaessa. Jos olet ilmoittanut kissan steriloiduksi tai kastroiduksi kissan tiedoissa, tulee luokka sen mukaan. Muista siis ilmoittaa, jos kissasi steriloidaan tai kastroidaan. Muistathan, että kissa pitää ilmoittaa jokaiseen näyttelyluokkaan erikseen. Huom! Näyttelyluokka ei ilmoittautumisen jälkeen muutu automaattisesti, jos kissa siirtyy ilmoittautumisen jälkeen toiseen luokkaan, joten ilmoitathan tästä näyttelysihteerille.

7. Tee lisävalinnat ruksaamalla, esim.:

• onko mukana oma häkki.
    • haluatko luettelossa lukevan Pentuja myytävänä.
    • saako yhteystietosi julkaista luettelossa.
  8. Valitse tuotteet kohdasta maksettavat maksut, kuten ilmoittautumismaksu.

• Tässä voit valita myös lisämaksullisia tuotteita kuten esimerkiksi näyttelyluettelon (mikäli niitä näyttelyssä on tarjolla).
    • Halutessasi voit tässä yhteydessä ilmoittautua myös näyttelyassistentiksi (mikäli vaihtoehto on näyttelyssä tarjolla).
    • Muistathan kuitenkin valita vain ja ainoastaan kyseisen näyttelyluokan näyttelymaksutuotteen eli teet esim. veteraani- ja tarkastusluokasta oman ilmoittautumisen, johon lisäät niihin liittyvät tuotteet.
      nayttelyt_7
  9. Mikäli sinulla on lisätietoa, jonka haluat menevän näyttelysihteerille/yhdistykselle, kirjoita se Viesti-kohtaan. (esim. jos mukanasi on tuplasturdi).
    nayttelyt_8

10. Hyväksy Suomen Kissaliiton ja FIFen säännöt ruksaamalla (Huom! Lue säännöt -linkillä pääset tutustumaan Kissaliiton sivuilta löytyviin sääntöihin).nayttelyt_9

11. Paina Tallenna.

Mikäli olet ilmoittamassa samaa kissaa veteraani- tai tarkistusluokkiin (normaaliluokan lisäksi), tulee ne ilmoittaa erikseen, toistamalla edellinen prosessi samalla kissalla. Tämän jälkeen voit jatkaa ilmoittamalla muita kissoja näyttelyyn edelleen toistamalla yllä olevaa prosessia.

Kun olet saanut kaikki ilmoittautumiset näyttelyyn tehtyä, VAHVISTA näyttelyilmoittautumiset painamalla “Siirry vahvistamaan ilmoittautumiset” -painiketta. Huom! Vasta ilmoittautumisten vahvistaminen varaa näyttelystä paikat eli näyttelyä ei kannata jättää vahvistamatta, jos näyttely on pian täyttymässä.

nayttelyt_10

Lisäluokkiin ilmoittautuminen

Lisäluokkiin (veteraani-, siitos- tai tarkastusluokka) tulee ilmoittautua omalla ilmoittautumislomakkeella. Oheisella videolla on kerrottu kuinka ilmoittautuminen tehdään.

Kasvattajaluokat muodostuvat automaattisesti. Niihin ei erikseen tarvitse ilmoittautua ellei näyttelyssä ko. luokka ole maksullinen. Jos olet ilmoittamassa VAIN kasvattajana ilman kissaa, valitse jokin omistamasi kissa ja luokaksi kasvattajaluokka, jolloin maksat normaalin näyttelymaksun (tai leimakortin).

Mikäli siitoskissa osallistuu arvosteluluokkaan, erillistä ilmoittautumista siitosluokkaan ei tarvita, vaan siitosluokkaan osallistuminen tapahtuu automaattisesti, mikäli kissalla on riittävästi jälkeläisiä. Mikäli kissa osallistuu pelkästään siitosluokkaan ilmoita kissa normaalisti yllä olevan prosessin mukaan ja valitse luokaksi siitosluokka ja maksat normaalin näyttelymaksun (tai leimakortin).

Ilmoittautumisissa kasvattajaluokkaan (tai muihin erikoisluokkiin näyttelyssä) voi olla näyttelykohtaisia eroja, joten lue näyttelykutsu ja noudata siinä olevia ohjeita.

Ilmoittautumisen vahvistaminen ja maksaminen

1. Ilmoitettuasi kaikki kissat näyttelyyn, paina Siirry vahvistamaan ilmoittautumiset -painiketta.

2. Tarkista ilmoittautumiset ja sen jälkeen hyväksy ilmoittautuminen painamalla Vahvista ilmoittautumiset -painiketta.

3. Tämän jälkeen saat maksutiedot maksamista varten. Ne voi kätevästi kopioida tai käyttää virtuaaliviivakoodia.

• Maksutiedot löytyvät myös Laskut-välilehdeltä.
    • Maksut tiedot lähetetään myös sähköpostiisi.
  4. Siirry maksamaan ilmoittautumisesi.

Nyt kissasi on ilmoitettu näyttelyyn ja maksun näkyessä järjestävän yhdistyksen tilillä, näyttelysihteeri hyväksyy ilmoittautumisesi.

Ilmoittamasi kissat näkyvät nyt Näyttelyt-välilehdellä kyseisen näyttelyn alla. Avaamalla näyttelyn perustiedot, voit tarkistaa ilmoittautumisen statuksen:

• Kesken, kun et ole vielä vahvistanut ilmoittautumista.
  • Ilmoittautunut, kun olet itse vahvistanut ilmoittautumisen.
  • Hyväksytty, kun näyttelysihteeri on hyväksynyt ilmoittautumisen.
  • Hylätty, kun näyttelysihteeri on hylännyt ilmoittautumisen.

Huom! näyttelyn ilmoittautumiset saatetaan käsitellä vasta juuri ennen vahvistuskirjeen lähettämistä (2 viikkoa ennen näyttelypäivää). Ota yhteyttä näyttelysihteerin vain jos ilmoittautumistasi ei ole siihen mennessä käsitelty.

Huom! Mikäli kissasi omistajuus vaihtuu, se kannattaa ilmoittaa heti myös näyttelysihteerille, että ilmoittautumiseen voidaan vaihtaa oikea näytteilleasettaja (= uusi omistaja).

Leimakortit / Koodit

Maksaminen leimakortilla /Koodilla onnistuu, mikäli se on järjestävän yhdistyksen tuotteena ja kun valitset ilmoittautumisen vaihtoehdoksi kyseisen tuotteen. Tuotteiden nimeämiset voivat vaihdella näyttelyiden välillä. Voit kysyä tarvittaessa lisäohjeita näyttelysihteeriltä.

Toimita leimakortti aina näyttelysihteerille maksamista varten viipymättä ilmoittautumisen jälkeen. Leimakoodia käytettäessä voi koodin yleensä lisätä Lisätiedot-kenttään. Muussa tapauksessa näyttelysihteeri ei voi vahvistaa ilmoittautumistasi.

Vahvistuskirje

Löydät vahvistuskirjeet Näyttelyt-välilehdellä näyttelyn nimen vierestä sinistä kirjekuoren kuvaa klikkaamalla. (Osa näyttelysihteereistä lähettää vahvistuskirjeet myös sähköpostiisi).

nayttelyt_12

Mikäli olet ilmoittautumisessa valinnut paperisen vahvistuskirjeen, se lähetetään sinulle postitse.