Ilmoittautuminen näyttelyyn

Kissan tai kissojen ilmoittaminen näyttelyyn

1. Mene Omakissa-palvelun pääsivulle https://omakissa.kissaliitto.fi/

2. Kirjaudu sisään Omakissa-tunnuksillasi.

3. Siirry Näyttelyt-välilehdelle.
    nayttely_1

4. Klikkaa sen näyttelyn nimeä, johon haluat kissan ilmoittaa.

• Saman järjestäjän peräkkäisten päivien näyttelyihin ilmoittaudutaan kumpaankin erikseen.
    • Perustiedot-välilehdellä kerrotaan näyttelyn perustietoja mm. tärkeät kellonajat ja yhteystiedot.
      nayttelyt_2
    • Tuomarit-välilehdellä näkyy näyttelyssä arvostelevat tuomarit.
      nayttelyt_3
  5. Klikkaamalla alareunassa olevaa Ilmoita kissa -painiketta, pääset ilmoittamaan kissan näyttelyyn. Näet näytöllä ensin omat tietosi.
    nayttelyt_4

6. Ilmoitettava kissa valitaan alasvetovalikosta.
    nayttelyt_5
    Kissasta näytetään lomakkeella perustiedot sekä kaikkien omistajien nimi ja jäsenyyden tila. Kaikkien omistajien jäsenyys tulee olla voimassa, jotta kissa voi osallistua näyttelyyn. Voimassaolon voit todentaa omien yhteystietojesi perästä. (jäsenyhdistyksen/-yhdistyksien nimet lukee viimeisenä. Mikäli yhdistyksen nimeä ei mainita, ei sinulle ole voimassa olevaa jäsenyyttä.)

7. Näyttelyluokka päätellään kissan tiedoista, mutta se kannattaa tarkistaa ja muuttaa tarvittaessa. Jos olet ilmoittanut kissan steriloiduksi tai kastroiduksi kissan tiedoissa muutospyynnöllä, tulee luokka sen mukaan. Muista siis tehdä muutospyyntö, jos kissasi steriloidaan tai kastroidaan.

8. Tee lisävalinnat ruksaamalla, esim.:

• onko mukana oma häkki.
    • haluatko luettelossa lukevan pentuja myytävänä.
    • saako yhteystietosi julkaista luettelossa.
      nayttelyt_6
  9. Valitse tuotteet kohdasta maksettavat maksut, kuten ilmoittautumismaksu.

• Tässä voit valita myös lisämaksullisia tuotteita (mikäli niitä näyttelyssä on tarjolla).
    • Halutessasi voit tässä yhteydessä ilmoittautua myös näyttelyassistentiksi (mikäli vaihtoehto on näyttelyssä tarjolla).
      nayttelyt_7
  10. Mikäli sinulla on lisätietoa, jonka haluat menevän näyttelysihteerille/yhdistykselle, kirjoita se Viesti-kohtaan. (esim. jos mukanasi on tuplasturdi).
    nayttelyt_8

11. Hyväksy Suomen Kissaliiton ja FIFen säännöt ruksaamalla.

12. Paina Tallenna.
    nayttelyt_9

Mikäli olet ilmoittamassa samaa kissaa veteraani- tai tarkistusluokkiin (normaaliluokan lisäksi), tulee ne ilmoittaa erikseen, toistamalla edellinen prosessi samalla kissalla. Tämän jälkeen voit jatkaa ilmoittamalla muita kissoja näyttelyyn edelleen toistamalla yllä olevaa prosessia.

Kun olet saanut kaikki ilmoittautumiset näyttelyyn tehtyä, VAHVISTA näyttelyilmoittautumiset painamalla ”Siirry vahvistamaan ilmoittautumiset” -painiketta.

nayttelyt_10

HUOM! Kasvattajaluokat muodostuvat automaattisesti. Niihin ei erikseen tarvitse ilmoittautua ellei näyttelyssä ko. luokka ole maksullinen. Jos olet ilmoittamassa VAIN kasvattajana, niin valitset jonkun omistamasi kissan ja luokaksi kasvattajaluokan, jolloin maksat normaalin näyttelymaksun (tai leimakortin). Mikäli kissa osallistuu arvosteluluokkaan, erillistä ilmoittautumista siitosluokkaan ei tarvita, vaan siitosluokkaan osallistuminen tapahtuu automaattisesti, mikäli kissalla on riittävästi jälkeläisiä. Mikäli kissa osallistuu pelkästään siitosluokkaan ilmoita kissa normaalisti yllä olevan prosessin mukaan ja valitse luokaksi siitosluokka ja maksat normaalin näyttelymaksun (tai leimakortin).

Ilmoittautumisissa kasvattajaluokkaan (tai muihin erikoisluokkiin näytelyssä) voi olla näyttelykohtaisia eroja, joten lue näyttelykutsu ja noudata siinä olevia ohjeita.

Ilmoittautumisen vahvistaminen ja maksaminen

1. Ilmoitettuasi kaikki kissat näyttelyyn, paina Siirry vahvistamaan ilmoittautumiset -painiketta.

2. Tarkista ilmoittautumiset ja sen jälkeen hyväksy ilmoittautuminen painamalla Vahvista ilmoittautumiset -painiketta.

3. Tämän jälkeen saat maksutiedot maksamista varten. Ne voi kätevästi kopioida tai käyttää virtuaaliviivakoodia.

• Maksutiedot löytyvät myös Laskut-välilehdeltä.
    • Maksut tiedot lähetetään myös sähköpostiisi.
  4. Siirry maksamaan ilmoittautumisesi.

Nyt kissasi on ilmoitettu näyttelyyn ja kun maksu näkyy järjestävän yhdistyksen tilillä, näyttelysihteeri hyväksyy ilmoittautumisesi.

Ilmoittamasi kissat näkyvät nyt Näyttelyt-välilehdellä kyseisen näyttelyn alla. Avaamalla näyttelyn perustiedot, voit tarkistaa ilmoittautumisen statuksen:

• Kesken, kun et ole vielä vahvistanut ilmoittautumista.
  • Ilmoittautunut, kun olet itse vahvistanut ilmoittautumisen.
  • Hyväksytty, kun näyttelysihteeri on hyväksynyt ilmoittautumisen.
  • Hylätty, kun näyttelysihteeri hylkää ilmoittautumisen.

Huom! näyttelyn ilmoittautumiset käsitellään ennen vahvistuskirjeen lähettämistä (2 viikkoa ennen näyttelypäivää). Ota yhteyttä näyttelysihteerin vain jos ilmoittautumistasi ei ole siihen mennessä käsitelty.

Huom! Mikäli kissasi omistajuus vaihtuu, se kannatta ilmoittaa heti myös näyttelysihteerille, että ilmoittautumiseen voidaan vaihtaa oikea näytteilleasettaja (= uusi omistaja).

Leimakortit

Maksaminen leimakortilla onnistuu, kun valitset ilmoittautumisen vaihtoehdoksi kyseisen leimakortti -tuotteen. Ja kyseiseen näyttelyn osallistumisen voi maksaa leimakorteilla. Tuotteiden nimeämiset voivat vaihdella näyttelyiden välillä. Voit kysyä tarvittaessa lisäohjeita näyttelysihteeriltä.

Toimita leimakortti aina näyttelysihteerille maksamista varten viipymättä ilmoittautumisen jälkeen. Muussa tapauksessa näyttelysihteeri ei voi vahvistaa ilmoittautumistasi.

Vahvistuskirje

Löydät ne Näyttelyt-välilehdellä näyttelyn nimen vierestä sinistä kirjekuoren kuvaa klikkaamalla. (Osa näyttelysihteereistä lähettää vahvistuskirjeet myös sähköpostiisi).

nayttelyt_12

Mikäli olet ilmoittautumisessa valinnut paperisen vahvistuskirjeen, se lähetetään sinulle postitse.