Ulkomaisten tai FIFe:n ulkopuolisten ilmoittautumiset sekä puuttuvan kotikissan lisäys

Ulkomaisille ja FIFe:n ulkopuolisten ilmoittautumiset luodaan samalla tavoin kuin Kissaliiton jäsenelle, mutta tätä ennen täytyy kissojen ja omistajien tiedot olla vietynä Omakissaan. Myös kotikissojen tietoja voi puuttua Omakissasta.

Tarkista ensin löytyykö omistaja ja oikea kissa jo Omakissasta. (samalla tavalla kun näyttelysihteeri ilmoittaisi kissan, eli etsit Ilmoita kissa -kohdasta omistajan nimellä.)

Jos omistajaa tai kissaa ei löydy, tulee ensisijaisesti pyrkiä siihen, että näytteilleasettaja tekee Omakissa-tunnukset ja lisää myös puuttuvan kissan Omakissaan (ks. Kategoria: 8. Suomen Kissaliiton ulkopuoliset näytteilleasettajat). Tämän jälkeen omistaja voi myös ilmoittaa kissan näyttelyyn Omakissan kautta.

Jos tämä ei jostain syystä onnistu, lähetä rotukirjaajalle skannattu näyttelyilmoittautuminen sähköpostilla.  Varmista myös, että ilmoittautumisessa on mukana kaikki tarpeelliset tiedot ja pyydä tarvittaessa täydennykset ilmoittajalta etukäteen. Mikäli skannaus ei onnistu, ilmoita kaikki kissan ja omistajan tarkat tiedot. Kun rotukirjaaja on tallentanut tiedot, tallenna ilmoittautuminen. Mikäli mahdollista, ole lisäysten kanssa ajoissa, sillä vaikka rotukirjaus pyrkii hoitamaan näiden tietojen käsittelyn nopeasti, voi tulla yllättäviä viivästyksiä tietojen käsittelyssä.

Samankaltaiset artikkelit