Usein kysyttyä

K : Sähköposti on jo käytössä (kun päivitän jäsentietoja)

V : Toiselle henkilölle on jo tallennettu kyseinen sähköpostiosoite. Etsi ensin onko henkilö oman yhdistyksesi jäsen (hakuehdoksi sähköposti-osoite) ja selvitä toiselle käyttäjälle yksilöllinen sähköpostiosoite. Mikäli haku ei anna tulosta, on henkilö jonkin toisen yhdistyksen jäsen. Tässä tapauksessa ota yhteys Omakissa-tukeen ja kerro henkilön nimi ja sähköposti, josta  sait ilmoitukset.

Jokainen jäsen tarvitsee yksilöllisen sähköposti-osoitteen, sillä se on samalla hänen käyttäjätunnuksensa järjestelmään.

K : Perustan uutta jäsentä, mitä merkitsen salasanaksi?

V : Salasana kenttään voi merkitä mitä vain. Jäsen asettaa itselleen salasanan ennen kirjautumistaan Omakissaan (kts. lisätietoa jäsenen ohjeista)

K : Miten merkitsen jäsenyyden maksetuksi (jos jäsenmaksuja ei ole ajettu Omakissan kautta)

V :Jäsenmaksun maksupäivä täytyy merkitä henkilön jäsenyystietoihin maksetuksi käsin. Se tapahtuu jäsenen tiedoista ”Jäsenyydet” välilehdeltä. Klikkaa ”Muokkaa” sillä jäsenyydet-rivillä, jonka jäsenyyttä käsittelet. Avautuvalla lomakkeella on “Jäsenyys maksettu”-kenttä, johon kirjataan jäsenyyden maksupäivä.

Poiminnat-toiminnolla voidaan yhdistyksen jäsenistöstä hakea jäsenet, joiden jäsenyyden maksupäviä on pienempi kuin laskutuspäivä eli saadaan listattua ne henkilöt, joiden jäsenmaksu on hoitamatta.

K : Yhdistykseni tiedoissa on virhe

V: Klikkaamalla yläpalkista oikeasta reunasta yhdistyksesi nimeä, pääset yhdistyksen tietoihin. Vain yhdistyksen pääkäyttäjä voi tehdä muutoksen.