Usein kysyttyä

• Sähköposti on jo käytössä (kun päivitän jäsentietoja)
    • Toiselle henkilölle on jo tallennettu kyseinen sähköpostiosoite. Etsi ensin onko henkilö oman yhdistyksesi jäsen (hakuehdoksi sähköposti-osoite) ja selvitä toiselle käyttäjälle yksilöllinen sähköpostiosoite. Mikäli haku ei anna tulosta, on henkilö jonkin toisen yhdistyksen jäsen. Tässä tapauksessa ota yhteys Omakissa-tukeen ja kerro henkilön nimi ja sähköposti, josta  sait ilmoitukset.
    • Jokainen jäsen tarvitsee yksilöllisen sähköposti-osoitteen, sillä se on samalla hänen käyttäjätunnuksensa järjestelmään
  • Perustan uutta jäsentä, mitä merkitsen salasanaksi?
    • Salasana kenttään voi merkitä mitä vain. Jäsen asettaa itselleen salasanan ennen kirjautumistaan Omakissaan (kts. lisätietoa jäsenen ohjeista)
  • Miten merkitsen jäsenyyden maksetuksi (jos jäsenmaksuja ei ole ajettu Omakissan kautta)
    • Jäsenmaksun maksupäivä täytyy merkitä henkilön jäsenyystietoihin maksetuksi käsin. Se tapahtuu jäsenen tiedoista ”Jäsenyydet” välilehdeltä. Klikkaa ”Muokkaa” sillä jäsenyydet-rivillä, jonka jäsenyyttä käsittelet. Avautuvalla lomakkeella on “Jäsenyys maksettu”-kenttä, johon kirjataan jäsenyyden maksupäivä.
    • Poiminnat-toiminnolla voidaan yhdistyksen jäsenistöstä hakea jäsenet, joiden jäsenyyden maksupäviä on pienempi kuin laskutuspäivä eli saadaan listattua ne henkilöt, joiden jäsenmaksu on hoitamatta.
  • Yhdistykseni tiedoissa on virhe
    • Mene oman yhdistyksesi tietoihin (vain yhdistyksen pääkäyttäjä voi tehdä muutoksen) tee tarvittavat muutokset