Muutospyyntö kissan tietoihin

Kissan tietojen muutoksista voi ilmoittaa Kissaliittoon Muutospyynnöt-välilehdellä

1. Avaa klikkaamalla kissoistasi sen kissan tiedot, jonka jonka tietoja haluat muuttaa.
  2. Valitse Muutospyynnöt-välilehti ja klikkaa Lisää-painiketta
  3. Valitse alasvetovalikosta muutospyynnön tyyppi:
    1. Rodun, värin, kuvion tai hännänpituuden muutos
      • Yli 10 kk vanhalta kissalta 13 c luokan arvosteluseteli tai DNA testin tulos liitteeksi.
    2. Vanhan tai ulkomaisen näyttelytuloksen tallennus
      • Lataa kopio arvostelusetelistä/diplomista liitteeksi.
    3. Sukupuolen muutos
      • Lataa sukupuolen muutosta koskeva liite.
    4. Mikrosirun voit ilmoittaa erillisellä Mikrosirutietojen Lisää-painikkeella Muutospyynnöt-välilehdellä.
      • Lataa mikrosirutodistus liitteeksi.
    5. Liitä muutospyyntöön tarvittavat liitteet (sallitut tiedostomuodot ovat gif, png, jpg, jpeg, tif, bmp, doc, docx, rtf, pdf, odf).
    6. Mikäli muutos on maksullinen, liitä mukaan kuitti kuvatiedostona, jos sitä vaaditaan. Muutospyynnön maksuohje on alla.
    7. Tallenna.

Terveystietoihin ja mikrosiruun liittyvien liitetiedostojen tulee olla kokonaisia asiakirjoja. Liitteenä lähetettävässä todistuksessa tulee aina lukea kissan koko nimi ja rekisterinumero, mahdolliset allekirjoitukset jne. Liitetiedoston tulee olla laadultaan sellainen, että edellä mainitut tiedot ovat selkeästi luettavissa (esim. pelkkä sirunumero ei riitä). Jos liitteenä olevasta todistuksesta ei voida kissaa identifioida, ei myöskään terveystietoa tai mikrosirua voida vahvistaa.

Huom! Toimita rekisterikirja Kissaliiton toimistoon seuraavissa muutospyynnöissä: Rodun, värin, kuvion tai hännänpituuden muutos, kasvatuskiellon purku sekä sukupuolenmuutos.

Muutospyynnön maksutiedot

Maksullisia muutospyyntöjä ovat rodun, värin, kuvion, tai hännänpituuden muutos, kasvatuskiellon purku ja sukupuolen muutos. Muutospyyntö (korvaava rekisterikirja) maksaa 11,00€ ja se maksetaan Kissaliiton tilille FI33 1523 3000 1020 04 käyttäen viitettä 11002.