Omistamani kissa puuttuu tiedoistani

Mikäli kissa puuttuu tiedoistasi, voi syitä olla useita. Esimerkiksi nimesi on muuttunut ja kissan omistajuustiedoissa on vanha nimi tai kissan myyjä ei ole toimittanut uutta omistajuustietoa rotukirjaajalle.

Ota ensin yhteyttä kissan myyjään

  1. Ota yhteyttä henkilöön, jolta olet ostanut kissan.  Kun myyjä kirjautuu Omakissaan, hän voi tarkistaa löytyykö kissa hänen kissatiedoistaan. Voitte helposti siirtää yhdessä omistajuuden nimiisi:
  2. Jos et tiedä edellistä omistajaa/myyjää/kasvattajaa, ota yhteyttä rotukirjaajaan (rotukirjaaja@kissaliitto.fi)
  3. Jos myyjä ei enää ole jäsenenä eikä hänellä ole Omakissa-tunnuksia, ota yhteyttä Kissaliiton toimistoon (toimisto@kissaliitto.fi)

Onko nimesi muuttunut?

Jos nimesi on vaihtunut voi kissa olla vielä tiedoissa vanhan nimesi alla. Ota tällöinkin yhteyttä Kissaliiton toimistoon.

HUOM! Jos omistajuus ei selviä helposti, kannattaa varautua lähettämään kopiot tarvittavista asiakirjoista, esimerkiksi kauppakirjasta rotukirjaajalle.

Samankaltaiset artikkelit

  • Ulkomaiset tulokset

    Ulkomaan tulokset kannattaa toimittaa mahdollisimman pian näyttelyn jälkeen. Tämä helpottaa sekä rotukirjaajan, että näyttelysihteerien töitä. Lisäksi vältytään ylimääräisiltä tulosten mitätöintikäsittelyiltä näyttelytoimikunnassa, kun tiedot ovat ajan tasalla. Ulkomaisen tuloksen saat ilmoitettua suoraan kissan tiedoista ”Muutospyynnöt”-välilehdeltä. Lisää tarvittavat liitteet(kuva tai skannaus sertistä), valitse muutospyynnön tyypiksi ”vanhan tai ulkomaisen näyttelytuloksen lisäys”. Lopuksi paina ”Tallenna”.

  • |

    Kotikissan mikrosirun lisääminen Omakissaan

    Ennen tietojen lisäämistä tulee luoda henkilökohtaiset tunnukset Omakissaan. Kun olet kirjautunut Omakissaan, klikkaat Kissat -välilehteä. Klikkaa painiketta Lisää kissa. Kun aloitat syöttämään mikrosirunumeroa, Omakissa kertoo montako merkkiä pitää vielä syöttää. Tämä helpottaa mikrosirunumerosarjan syöttämistä. 2. Kun olet syöttänyt numerosarjan kenttään, klikkaa Hae. Mikäli mikrosirunumeroa ei löydy Omakissasta, pääset lisäämään sen ja kissan tiedot. Jos sirunumerolla…

  • Omistajanvaihdos ostaja

    (PIN-kooditoiminto ei toimi ulkomaisten käyttäjien tunnuksilla, joissa on ulkomainen jäsenyhdistys.) Kissan omistajuus lunastetaan PIN-koodilla ja jokaisen omistajan täytyy lunastaa se henkilökohtaisesti. PIN-koodin saat kissan myyjältä esimerkiksi sähköpostitse tai paperilla. Siirry Kissat-välilehdelle, josta löytyy Syötä omistajanvaihdon PIN-koodi (ks. kuva 1). Syötä kissan myyjältä saamasi PIN-koodi avautuvaan ikkunaan (ks. kuva 2) ja paina tallenna. Kissa tulee nyt näkyviin Kissat-välilehden Omiin kissoihin….