Omistamani kissa puuttuu tiedoistani

Mikäli kissa puuttuu tiedoistasi, voi syitä olla useita. Esimerkiksi nimesi on muuttunut ja kissan omistajuustiedoissa on vanha nimi tai kissan myyjä ei ole toimittanut uutta omistajuustietoa rotukirjaajalle.

Ota ensin yhteyttä kissan myyjään

  1. Ota yhteyttä henkilöön, jolta olet ostanut kissan.  Kun myyjä kirjautuu Omakissaan, hän voi tarkistaa löytyykö kissa hänen kissatiedoistaan. Voitte helposti siirtää yhdessä omistajuuden nimiisi:
  2. Jos et tiedä edellistä omistajaa/myyjää/kasvattajaa, ota yhteyttä rotukirjaajaan (rotukirjaaja@kissaliitto.fi)
  3. Jos myyjä ei enää ole jäsenenä eikä hänellä ole Omakissa-tunnuksia, ota yhteyttä Kissaliiton toimistoon (toimisto@kissaliitto.fi)

Onko nimesi muuttunut?

Jos nimesi on vaihtunut voi kissa olla vielä tiedoissa vanhan nimesi alla. Ota tällöinkin yhteyttä Kissaliiton toimistoon.

HUOM! Jos omistajuus ei selviä helposti, kannattaa varautua lähettämään kopiot tarvittavista asiakirjoista, esimerkiksi kauppakirjasta rotukirjaajalle.