Kasvattajaluokan poistaminen

Kasvattajatulokset lasketaan Omakissassa automaattisesti niille kasvattajille, joille ehdot näyttelyssä täyttyvät. Toisinaan voi olla tarpeen, ettei kasvattajanimeä haluta lopullisiin kasvattajatuloksiin esimerkiksi jos kasvattaja itse näin haluaa tai mikäli yhtään kasvattajan omistamaa kissaa ei osallistu arvosteluluokkaan eikä kasvattaja ole ilmoittautunut kasvattajaluokkaan yhdistyksen antaman ilmoittautumisohjeen mukaisesti.

Huom. Kasvattajaluokkalaiset-raportti pitää käydä käsin lävitse niiltä osin, että tarkistetaan, onko näyttelyyn ilmoitettuna kasvattajanimen omistajan nimissä olevaa kissaa tai onko kasvattajaluokka maksettuna erikseen.

Raportti Kasvattajaluokkalaiset listaa kaikki sellaiset kasvattajat, joilla on ilmoitettuna näyttelyyn vähintään viisi jälkeläistä. Jos kasvattajaluokan osallistumisen edellytykset eivät kuitenkaan täyty, tulee kasvattajaluokka poistaa.

Poistamisen saa tehtyä näyttelyn perustiedot -välilehdellä. Kun sinistä painiketta Kasvattajanimet klikkaa, avautuu esiin listaus kaikista näyttelyssä olevista kasvattajanimistä. (Nämä ei kuitenkaan kaikki tule Kasvattajaluokkalaiset-raportille, koska kaikilla ei ehdot täyty).

Hae listalta poistettava Kasvattajanimi joko selaamalla listaa tai selaimen hakutoiminnolla CTRL+F. Löydettyäsi oikean nimen laita rasti, nimen perässä olevaan Suodata ruutuun ja paina lopuksi Tallenna.

Valitsemasi Kasvattajanimi näkyy edelleen näyttelypuolella Kasvattajaluokkalaiset-raportilla, mutta sille ei lasketa Kasvattajaluokan pisteitä.