Ulkomaisten tai FIFe:n ulkopuolisten ilmoittautumiset sekä puuttuvan kotikissan lisäys

Ulkomaisille ja FIFe:n ulkopuolisten ilmoittautumiset luodaan samalla tavoin kuin Kissaliiton jäsenelle, mutta tätä ennen täytyy kissojen ja omistajien tiedot olla vietynä Omakissaan rotukirjaajan toimesta. Myös kotikissojen tietoja voi puuttua Omakissasta.

Tarkista ensin löytyykö omistaja ja oikea kissa jo Omakissasta. (samalla tavalla kun näyttelysihteeri ilmoittaisi kissan, eli etsit ILMOITA KISSA-kohdasta omistajan nimellä.)

Jos ei omistajaa / kissaa löydy, lähetä rotukirjaajalle skannattu näyttelyilmoittautuminen sähköpostilla.  Varmista myös, että ilmoittautumisessa on mukana kaikki tarpeelliset tiedot ja pyydä tarvittaessa täydennykset ilmoittajalta etukäteen. Mikäli skannaus ei onnistu, ilmoita kaikki kissan ja omistajan tarkat tiedot. Kun rotukirjaaja on tallentanut tiedot, tallenna ilmoittautuminen. Mikäli mahdollista, ole lisäysten kanssa ajoissa, sillä vaikka rotukirjaus pyrkii hoitamaan näiden tietojen käsittelyn nopeasti, voi tulla yllättäviä viivästyksiä tietojen käsittelyssä.

17.8.2016